Tuesday, July 12, 2011

ketenangan


saya sedang sangat mengantuk sekarang.
menunggu 10 minit lagi untuk kelas.
assist kelas.
so, terpikir sesuatu untuk dijadikan entri

Alhamdulillah
rasanya kini aku lebih tenang
dengan rahmat Allah, dan nikmat motivasi yang diberi
oleh idola saya, prof dr muhayya

dulu aku pernah buat entri pasal manage stress, cek sini-->manage stress
ada 10 perkara.
aku ada try 3-4 perkara.
ia hanya mengurangkan stress secara sementara

dr muhaya ada bagi perumpamaan
sebuah pokok
bila buah dari pokok tu tak elok
adakah kita perlu polish buah tu?
tak boleh kan..
ia berasal dari akar..

macam tu juga dengan diri kita
bila nak tenang, dalaman kena elok dulu
kena sentiasa ingat Allah..

berhati-hati dengan apa Allah tengok kita,
jangan kisah apa manusia judge kita.
bila kita jaga apa Allah suruh, elak apa dia larang,
Allah akan jaga kita.

Subhanallah.
bukan nak cite aku ni baik sangat
tapi aku nak share 'mutiara' yang sungguh berharga.
ada kata-katanya lagi..

yang bagi kita bahagia adalah Allah
bukan manusia.
kalau nak bahagia.. minta pada Allah
bukan pada manusia.

huh. insaf.
teman baru..
pokok berharga RM8.00 campur pasu harga RM11.00
beli kat giant.. ngeee

0 comments: