Saturday, November 12, 2011

tart telur in the house..

sejak menjak ada mixer ni, aku sudah semakin rajin membelek myresipi.com untuk mencuba macam-macam resepi. dan terbaru..

tara.. TAT TELUR

Sangat mengujakan sebab selalunya akulah pelanggan utama satu kedai makan kat kuantan ni untuk menikmati tat telur. tapi, akhir-akhir ini, tak kelihatan pula tart telurnya. Tak dijual lagi barangkali.

untuk first timer, memang tak lari dari imperfect. tak apelah. asalkan rasanya masih tart telur



shell dia buat sendiri. try n error. mula-mula tebal sangat, lepas bakar dua tiga kali, dah pandai adjust camne nak letak kat acuan.





Kat atas ni lah rupa first tart yang dibakar. tak 'hensem' langsung. ala-ala kena jemur sampai hangus, dan filling dia yang sikit. but still sangat sedap.





Dan akhirnya.. FUH. amacam, ada terliur? keh keh. really excited. dalam resipi katanya kena letak pewarna, tapi kalau tak letak pun.. dah ok je colournya. yummy.

sapa-sapa nak cuba resipi.. meh singgah sini --> TART TELUR.

P/S : mcm boleh jual tak? ada sapa-sapa nak tempah? haha

1 comments:

aziyana said...

tak nak tempah tp nak makan free jer :) hikhik tahniah