Sunday, July 31, 2011

Ramadan datang lagi.

Alhamdulillah
Allah bagi kesempatan untuk aku
dan suami
serta anak-anak
bersama dalam Ramadan
yang sangat ditunggu..

Musuh utama digari
Pahala berganda
Nafsu perlu dididik

Ramadan ini lebih istimewa
aku kini bersama 3 hero (pejuang agama Allah, insyaAllah)
yang kecik masih 6 bulan

bila menyusuri status facebook
kawan-kawan
yang sudah punya anak..
satu, dua dan lebih
macam aku ni..

rata-rata mengeluh
tak dpt bertarawikh
seperti zaman bujang
ibadah khusus dan sunat lebih kurang aje
kerana amanah anak yang perlu diambil kira
(aku jua terasa.. huk huk)

tapi
aku percaya
'perjuangan' kita lebih bermakna
setiap rasa sabar kita ada balasannya
mari kita betulkan niat, sahabat-sahabat..
anak amanah Allah..
kita menjaga amanah Allah yang tak ternilai
pengorbanan kita jua adalah ibadah

indahnya Islam,
Allah tidak hanya menilai kita
ibadah di surau
doa lepas solat..
Dia ada di mana-mana
setiap apa yang kita lakukan keranaNya
adalah ibadah
pasti ada ganjaran yang untuk kita.. bersabarla..

ditika aku taip entri ini
arif ada diriba..
memujuk aku tido..
namun,
aku berhajat, hari-hari yang berlalu
di bulan barakah ini
ingin aku isi
entri-entri
di blog ini
sebagai pengisian diri..
dan untuk dikongsi bersama semua..
semoga kita mendapat manfaatnya..

ok, arif dah menangis
chow

0 comments: