Saturday, July 27, 2013

Misi Beli Baju Raya

Sudah bersawang blog saya yang satu ni.
Dah lama tak update. 

Takpe. kali ni saya terasa rajin nak update. 
Hari ni saya dan 4 hero menjejak kaki ke SACC Mall di Shah Alam. Misi kami adalah mencari baju melayu untuk hari raya yang bakal menjelma kurang dari 2 minggu lagi. Ya, sejak tahun lepas, kami dah malas nak tempah. Nampaknya baju melayu siap lebih murah dari menempah. Cuma nak kena cari sampai 4 set sama kaler tu yang mencabar sikit. Untuk afiq, arif, abid dan abah diorang. Saya tak kisah, kaler baju saya pun flexible, en suami kena beli dulu..baru saya beli. saya tak cerewet mana pilih baju.

Atas nasihat kakak, kami keluar awal dari rumah ibu di sg buloh. Belum pukul 10 pg, kami dah jejak sana. Parking makin kurang, kereta pun makin banyak. Alhamdulillah, tak sampai 20 minit dah sampai sana ikut lebuh raya Guthrie. 

SACC Mall. *sumber gambar dari google
Misi kami taknak sampai berjam-jam di sana, memandangkan kami bawa 3 hero yang akan kepenatan menjelang beberapa jam shopping. Terus terjah gerai-gerai kecil dalam SACC Mall dan PKNS. Cari punya cari, dapat juga 4 set baju melayu kurang dari 2 jam berjalan. 

Di pendekkan cerita, lepas dapat baju Melayu diorang, encik suami bawa semua hero ke dalam kereta dan membiarkan saya gi cari baju sendiri. Disebabkan saya dah mencecah 7 bulan mengandung, pilihan yang ada hanya jubah.
kali ini dapat baju melayu cotton, biasa beli kali licin

Banyak tawaran jubah, tapi agak mengecewakan sebab trend terkini adalah jubah lycra. Saya sangat tidak gemar kerana ciri-ciri melekap di badan dan menampakkan apa yang tak patut. Akhirnya, saya jumpa satu jubah yang dibuat dari kain biasa, simple tapi harga tak sesimple baju. Huhu. 

jubah pilihan saya. simple. badan kain licin tebal biasa, tangan aje dari lycra

Menjelang jam 1tghari, walaupun anak-anak telah mengamuk, tapi masih boleh dikawal. Misi berjaya, cuma tinggal misi mencari tudung. Harus mencari tudung corak-corak bagi imbangkan jubah yang dah plain ini. Misi mencari boleh consider yang online kot. hehe.

0 comments: