Sunday, November 13, 2011

Nak berjaya..? Jom try tips ini..

Here is a simple positive habit that will change yourattitude in seconds! Use this technique for all areas of your life, success, weight loss, motivation, etc. 
Choose or create a positive mental attitude trigger phrase and repeat it aloud many times each day. A habit trigger is anevent, action, or thought that helps to reinforce your positivehabits. 
Your trigger phrases will help you to maintain a positive mentalattitude. Choose or make up a positive phrase, such as:
" I know I can do it."" I can overcome any obstacle."" I am reaching my success goals every day."" I am getting stronger and stronger every day."" Every day I am getting closer and closer to my goals in life." " If I believe it I can achieve it." " Every day, my mental attitude is becoming more positive." " I am losing weight every day."" I am getting closer and closer to my goal of a trim and fit body."
Write down your trigger phrase on Post-it notes; place them on the mirror of your car, on your bathroom mirror, carry the note in your pocket. Repeat the phrase many times every day, remember to say it with emotion, believe it with all your heart. Make it ahabit to repeat this phrase at least 30 times a day. 
Dan Robey

kata-kata di atas aku petik dari FB Dr Muhaya lagi.. a very good advice. Meh aku tolong translate.

Ini ada satu amalan mudah yang akan mengubah sikap anda dalam beberapa saat sahaja. Gunakan teknik ini dalam segenap perkara, urusan seharian, mencapai kejayaan, niat untuk menguruskan badan, menambah motivasi dan sebagainya.

Bina satu  kata-kata yang boleh mencetus SIKAP POSITIF dan SEBUT dengan kuat berulang-ulang kali setiap hari. Amalan ini ada satu tindakan dan pemikiran yang mampu membina SIKAP POSITIF.

Kata-kata pencetus ini boleh membantu anda untuk kekalkan SIKAP POSITIF. Bina kata-kata peransang seperti :

" Aku yakin aku boleh buat"
" Aku mampu mengatasi semua masalah"
"Aku mencapai setiap target setiap hari"
"Aku menjadi kuat dan bertambah kuat setiap hari"
"Setiap hari aku semakin mencapai cita-cita aku"
"Jika aku yakin, aku akan mencapainya"
..dll

Tulis atas Post-it Note, letakkan pada cermin di kereta, cermin bilik air, bawa dalam poket. Ulang kata-kata itu banyak kali dalam sehari. Sebut dengan PENUH PERASAAN dan Yakin boleh mencapainya dalam hati. Jadikan amalan dengan menyebutnya sekurang-kurangnya 30 kali sehari.

Dan Robey.

0 comments: