Sunday, May 15, 2011

teacher's day

hari ni hari guru.
tahun 2011 ni, umurku sudah 30 tahun (kejap je rasa..)
dan aku seorang guru..

teringat masa aku sekolah rendah
bersungguh-sungguh mengajak ibu dan ayah
ke kedai
untuk cari hadiah untuk cikgu
once upon a time,
aku pernah bagi tisu kotak kat cikgu
senang nak balut (hua hua hua)

cikgu feveret dulu-dulu
cikgu mahanum masa darjah 6
di sekolah kebangsaan sungai pelong
sekarang masih jadi cikgu
satu sekolah ngan ibuku..
sekolah menengah, matriks ngan kat upm
pun ada cikgu feveret, berjela plak kalau nak list kan
hik hik

jom layan
gambar aku masa sekolah rendah

apapun, selamat hari guru semua..
ibu, ayah, abang, akak
kakak ipar
dan encik suami.
(rupanya aku hidup dikelilingi cikgu..)

gambar pada report card darjah 1

cuba teka aku yang mana satu? senang je nak cam..

0 comments: