Sunday, December 25, 2011

my 2012 plan

Alhamdulillah. Allah telah memberi peluang untuk kita merasai nikmat masa. Kini 2012 kian menjelma. Apa ye perancangan kita untuk tahun baru nanti.
Aku sudah mencapai umur 30. Cepatnya masa berlalu. Untuk jangka masa panjang, aku merancang begini:

1. Menjelang umur 40, aku sudah bersedia ke tanah suci. Duit harus sudah cukup, kursus haji mesti dah pergi.
2. Menjelang umur aku 40, aku sudah ada PhD. Bila kira-kira balik, tahun depan aku daftar master, by 2015 abis master.. Terus sambung PhD. Abis umur 2021. Wah! Nampak macam bajet bagus. Hee.

Itu jangka masa panjang. For the next year, aku ada perancangan jangka pendek.

1. Daftar untuk master. Bersedia ke arah hidup yg lebih mencabar.
2. Publish satu paper atau buku. For sure, harus dalam bahasa inggeris.
3. Develop satu sistem using VB 2008 or 2010. Not familiar at all. Kena study.

As my mum, I should try to entertain my kids with:

1. Bake a moist chocolate cake. Dengan berjaya. Masih tidak berjaya.
2. Sew a set of their pyjamas. Dapat seluar tido pun dah cukup baik.

WAH.

Mampukah aku mencapai semua ni? Dah lebih dari super duper mum ni. Hoaa. Penting ada perancangan.
Ibadah jua harus diperbaiki. Namun, targetnya tidak patut di list kan di sini kot. Ingat-ingatkan diri sendiri sudaaa..

Oklah. Apa pula perancangan kalian. Harus lebih hebat dari aku yg perasan bagus ni.. Harap2 semangat aku tidak hangat2 najis ayam.. :)

Published with Blogger-droid v2.0.2

0 comments: