Monday, December 26, 2011

mungkinkah cabaran pertama?


Semalam, aku terjumpa alat test blood pressure kat umah mak mertua. Aku suggest kat husband utk test blood pressure dia,sbb ada sekali dua blood pressure dia tinggi sket. Biasalah.. Exercise kurang, makan pun tak berapa nak kawal. Tengok result.. Rupanya normal.

Lepas tu aku plak saje try. Jarang sgt try sbb biasanya normal. Badan pun rasa sihat je. Tapi, bila try.. Hoaa, tekanan darah rendah.(gambar di atas)

Tak percaya asalnya.. Test sampai 5 kali. Result masih sama. Sebelah atas mesti kurang 90.. Yang bawah kurang 60. Aduh. Tak sihat kah? Atau alat itu rosak? Tak mungkin rosak.. Suami test ok jer.

Fikiran sudah sedikit terganggu. Sikit je. Tak berapa nak risau, sbb badan masih rasa sihat,ceria dan semangat. Suami sempat bergurau ingatkan aku supaya tulis wasiat. Haruskah bergurau begitu?

Suami pula ada bagitau, mungkin aku suka tido lewat akhir-akhir ni. Betul juga, sejak 2 ke 3 minggu ni, memang aku sangat suka tido lewat. Biasanya, update blog jualan..masa audit hari tu tido kul 4 pagi. Paling awal tido pun, kul 1 pagi. Gemar stay up sbb nak meng' hobi' tanpa gangguan either baking, menjahit atau melayan bisnes.

Entri terdahulu dah cerita planning aku tahun depan,confirm lebih banyak stay-up terutama bila dah daftar master. Nampaknya, kesihatan juga harus diberi perhatian. Badan dah menjangkau umur tua, tak segak dan gagah macam dulu. Kalau aku sakit, kasihan 3 A. Aku mesti sihat sekurang2nyq demi mereka. Tak boleh selfish.

Tengok tu, buat entri baru pun dah jangkau kul 2 pagi. Kena undur diri dulu. Chow.

Published with Blogger-droid v2.0.2

0 comments: