Wednesday, September 28, 2011

kejiranan yg dingin


aku bertuah mendapat kejiranan yg prihatin. kejiranan aku di perumahan baru aku duduki 3 tahun best juga. 100% melayu dan aku antara ahli masyarakat termuda. jiran paling dekat tentulah rumah sebelah bercantum dinding (rumah aku semi-d), suami istri doktor anak 3 puteri. aku plak anak 3 putera semua.sesuailah tu..

hari ni aku kena gi klinik checkup bulanan abid di mana jiran sebelah umah bertugas. kat sana terserempak dgn jiran,kak nida. rupanya kak nida mengandung dan nak dekat due. Ya Allah,punyalah tak tahu. nampak sangat tak berapa amik tahu dan dingin hubungan kami. isk.

hari tu masa bsalin abid,kak nida pun tak tahu.. dia dpt tahu pun dari staf nurse tempat keje dia..huhu

tak dinafikan,sekarang ni banyak jiran tak berapa nak rapat sbb masing-masing sibuk dengan kerjaya dan keluarga cuma masing-masing kena curi masa untuk ambil tahu hal kejiranan. itu nasihat kpd diri sendiri tu. hehe. jgn ada benda buruk jadi,baru nak amik tahu.

p/s ina depan rumah pun pregnant gak,bila due ye? kena minta id FB ni. heee

0 comments: