Thursday, September 29, 2011

abis satu kerja..



hari ni ada pengundian PKPK,persatuan kakitangan politeknik Kuantan. start mengundi jam 8.30 pagi sampai kul 4ptg. pengundian di buat untuk memilih jawatankuasa baru untuk persatuan ni. Aku bukanlah org kuat persatuan ni. jadi ahli pun,ahli kejap ada kejap takde.

so, kenapa kena buat entri khas untuk persatuan ni? hee. semuanya hanya kerana hari ni hari mengundi. aku jadi CALON? hoho.. jauh sangkaan tu. kerja sedia ada pun aku tak terurus, nak cari kerja lain. aku ditugaskan utk buat sistem e-undi itu. taklah berat mana,sbb sistem e-undi dah ada. amik dari pilihanraya student. cuma ubah calon je.

walaupun begitu,still nerves takut sistem 'mogok' tanak jalan. ha! abis semua nanti. tp,Alhamdulillah.. semua berjalan lancar.lega. result akan diumum isnin kot.

sorang kakak kat ofis ada tanya..ida,apasal tak amik job luar buat sistem? bleh tambah income.. aku pernah amik offer satu tika dulu. tapi,sbb anak kecik dan sibuk ngan family (expecially anak),aku cancel je. nanti 'yang dikejar tak dpt,tak dikendong keciciran'.eceh!

dr muhaya kata rezki ni Allah dah tentukan. Kalau dah rezki kita pada satu benda tu,org lain buat camne pun still ia milik kita. begitu juga kalau ia bukan rezki kita. kesimpulannya.. jgn tamak,dan usaha yg terbaik.

2 comments:

zuriani said...

tahniah kak!!

a said...

thank u zu