Tuesday, July 28, 2009

dah nak masuk sebulan..

sebulan dah?

cepat je masa berlalu. anakku dah nak masuk sebulan. rasa-rasanya berat dia berapa ek. rasa nak masuk 5 kg kot. terasa juga la beratnya.

mak mertua dah balik jengka. so, aku belajar uruskan rumah semampu mungkin.. lepas lebih kurang 2 bulan lebih tak menjengah dapur (plus masa masuk 9 bulan pregnant).. aku pun berkira-kira setiap hari nak masak apa.. iyela, biasanya aku yang akan beli bahan nak masak.. ini nak mengharap hubby belikan. ada aje benda yang dia beli tak menepati kehendak.. at last, aku kena masak mengikut apa bahan yang ada. bedal je la..

bila masak, kena buat dua lauk. satu untuk orang berpantang, satu yang tak dan yang pedas untuk hubby. dah nak masuk 2 ke 3 hari ni.. bila dah kena melayan 2 HERO, tak sempat nak buat separate lauk.. hubby pun kena makan macam orang berpantang gak.. kui kui.

benda-benda yang aku mampu buat, aku buat la.. macam mop lantai tu, takut gak nak buat. walaupun afiq selalu tumpahkan vitagen dia atas lantai.. lap sikit2 aje. dah nak buat camne.. karang kalau sakit, aku juga yang merana.

berdebar juga nak tunggu naik keje ni. confirm, pagi aku yang macam pagi2 sebelum ni. dulu ada 1 je hero, sekarang kena angkut 2 hero.. hero si abang dah biasa bangun lambat.. camne la nak tuka rutin dia nak masuk keje nanti.. ada yang melalak tiap-tiap pagi.

gambar arif terkini dah ada.. tapi tak sempat edit lagi.arif nangis... chow!

0 comments: