Wednesday, October 8, 2008

Popia basah lak ..

Alhamdulillah, hari ini aku masih bernyawa untuk meneruskan hidup..

aku tak tahu apa yang nak mengurangkan kebosanan aku ni.. cek email sudah.. main game pun sudah.. dengar nasyid sudah.. perut pun lapar. malas nak masak nasi. terasa nak makan benda ringan2 sikit.

nak goreng mee.. ayam takde. nak masak spageti.. kuah dia ada.. spageti lak takde.

resepi yang aku cuba hari ini ialah POPIA BASAH. aku search kat internet dan jumpa di sini :
MYRESEPI.COM

jam pun baru pukul 9 malam . husband aku tido, semalam bawa student lawatan sambil belaja kat KL. kepenatan le tu. aku pun bawa afiq ke tunas manja (nama kedai) beli barang2 sikit.

so, start kul 10.30, aku pun start buat popia. belasah aje. aku print dulu resepi tu, senang sikit nak tengok.

kul 11.30, siap la popia aku. debar ni, nak rasa. jeng..jeng..jeng.

mak aih. sedap wei (bukan puji diri sendiri). series sedap.(ker.. sebab aku tgh lapa?). apa pun thanks la kat orang yang kongsi resepi dia kat web tu..

kulit popia, sayur dan sosnya

sedia untuk digulung

sedap wo

0 comments: