Tuesday, January 22, 2013

Vitamin untuk Kulit Cantik dan Licin - Rahsia Kulit Bebas Jerawat

Dulu saya pernah buat entri pasal pudarkan parut jerawat kat blog satu lagi. Kali ini, saya nak cerita tentang vitamin-vitamin yang boleh bantu kita nampak cantik.

Siapa tak suka muka cantik dan licin kan?

dari web skinenegizer.com, terdapat 4 vitamin yang boleh membantu mencantikkan kulit muka:

1) Vitamin A. Katanya vitamin A boleh dikategori sebagai super-vitamin untuk kulit. Kenapa? Sebabnya vitamin A boleh bantu kurangkan pengeluaran sebum pada kulit. Sebum tu apa plak?

Sebum tu adalah satu bahan yang dikeluarkan oleh satu kelenjar dalam kulit yang membuatkan kulit berminyak. Vitamin A juga boleh membantu dalam proses baikpulih kulit dan baikpulih tisu kulit.


2) Vitamin E. Antioksidan yang baik. Antioksida fungsinya melindungi kulit dari rosak. Apabila kulit dah rosak, Vitamin E juga boleh bantu untuk baiki semula kulit tersebut, sembuhkan seperti sediakala.

3) Vitamin C juga adalah antioksidan. Kawan baik kepada vitamin E. Ia sangat baik dalam merawat jerawat. Ia juga melindungi kulit dari rosak, membaiki kulit dan membantu pertumbuhan kulit.

4) Vitamin B juga membantu menghalang jerawat, kerana ia boleh mengurangkan stress. Stress adalah salah satu penyumbang tumbuhnya jerawat. Vitamin B ada elemen yang baik untuk kulit:

     a) Thiamine: antioksidan yang membuang toksin dari badan dan baik untuk kitaran darah

     b) Riboflavin: untuk pertumbuhan yang sihat bukan sahaja kulit, tetapi rambut dan kuku

Wanita dan kecantikan memang tak boleh dipisahkan. Saya mencadangkan semua wanita untuk mendapatkan Vitamin semulajadi SHAKLEE bagi merealisasikan impian anda untuk mendapatkan kulit yang cantik dan menawan.

Hubungi saya: Pengedar Shaklee Ida (019-3816167)
Untuk orang kuantan, anda boleh mendapatkan consultation percuma dan penghantaran percuma di sekitar kuantan --> Pengedar Shaklee Kuantan.

0 comments: