Sunday, January 1, 2012

first post on 2012

i'm in a middle of reading an articles to completing my proposal, and somehow just realize that i got only half an hour to leave the first day of 2012.

so, before it is gone without any entry, this is my FIRST entry of the year.

saya ada azam. azam saya adalah ingin bukan untuk jadi baik. tapi menjadi lebih baik. saya berjaya buktikan kepada diri saya hari ini saya mampu jadi lebih baik.

hari ini, saya berjaya mendidik diri mengawal sesuatu, menahan diri dari menzahirkan apa-apa tentang sesuatu yang saya sangat tidak suka. sangat tidak suka sehingga rasa sakit hati. bertahun saya suka luahkan kepada rakan, tapi kini saya mampu kawal. betul kata motivasi itu, bila kita luahkan sesuatu kepada rakan, rupanya kadang-kala rasa menyampah itu makin bertambah. bukan kadang-kala, selalu juga.

saya sebenarnya boleh jadi lebih baik.

ANDA JUGA.

terima kasih kerana menjadi pembaca blog saya zahir atau silent. ingin sekali menjadi penyebab orang lain menjadi lebih baik, namun diri ini masih tidak mampu menjadi contoh kepada orang lain. Menjadi motivasi kepada diri sendiri adalah permulaan yang lebih baik.

0 comments: