Friday, August 5, 2011

check list.

Alhamdulillah. dah 5 hari kita berpuasa.
camne amalan rakan-rakan semua?
aku percaya semua ada 'target' amalan sebelum bulan puasa ini berakhir.

for these 5 days,
there are a lot to be improved for me.
terutama amalan-amalan sunat
here my own checklist.

alquran : belum masuk juzu'1 lagi (a lot to be improved)
solat malam : none (huhu. i should start doing one)

checklist ni aku bukan nak compete ngan sapa-sapa.
my motivator (dr muhaya) said kita tak perlu compete ngan sapa-sapa
try to compete dengan matlamat diri kita sendiri
set kan kita punya own goal, try to achieve the best that we can.

Ya.

i aim to finished at least 5 juz of reciting quran (1 juz for 5 days - haven't achieve yet)
at least 1 solat malam in two days

aku membuat target yang aku rasakan mampu aku capai
considering cabaran punya 3 heroes
kalau dapat capai lebih, its a bonus
korang semua punya harusla lebih hebat.
yang sememangnya korang lebih hebat.. (believe me!)

sememangnya level pertama Ramadan dah mencecah separuh (5 days out of 10)
amalan kita jua perlu ada sedikit lebih dari bulan-bulan lain
kalau tak banyak, sikit pun jadik la..

jon buat ceklist juga.

in these 5 days
3 hari aku cuti bekerja..
abid yang demam
masih belum sembuh.
demam sudah bertukar ke demam campak
patutla suhu melantun-lantun naik
takpe.
cabaran ini tandanya Allah sayang
sebab Allah bersama orang yang sabar.

Sabar ye anakku.
semoga cepat sembuh.
Ibu sentiasa berada disisimu.
sayang abid (afiq dan arif juga)

pics taken a day before Ramadan (a day before abid demam)

0 comments: