Wednesday, May 27, 2009

bisnes..bisnes..

i'm not born to be a businesswoman
and..
i'm learning to be one.

haha.
susah gile jadi orang bisnes ni. aku memang ada keinginan, tapi aku tak de bakat.

nak menolong aje sebenarnya. kakak sepupu dari terengganu minta tolong promote kain suteranya (seperti iklan di blog aku ni)..berpeluh2 aku promote. bawa je ke ofis, terperap beberapa hari bawah meja. at least , 2 kain bernilai rm200 ke atas laku gak.. ada lagi ni.. sapa nak? aku turunkan harga lagi ni.. cepat!penghantaran percuma.

pastu, kakak ipar aku plak minta tolong promote broadband celcom

  • tawaran menarik - untuk kakitangan kerajaan
  • rm 100 registration
  • rm 50 bulanan
  • FREE MODEM (best2..)

sampai 31hb Mei 2009 je.

yang ini aku berani sikit nak promote, sebab aku minat gak benda2 internet ni. dapat gak 15 orang nak beli. jap lagi nak pegi hantar kat celcom. tapi yang kelakarnya, asyik salah info je.

patutnya aku berkursus berhabis-habisan dengan kakak ipar aku dulu, ini bila orang sana tanya itu ini.. berpeluh2 nak jawab. terkeluar gak statement:

"ida ni tak leh jadi salesgirl la.." hakhak.. MEMANG PUN!

apapun, respekla orang yang pandai berniaga ni.. at least kita bleh built self confident sambil meramaikan kenalan. aku memang tak pandai.. bila nak pandai ek? haha...

0 comments: