Monday, August 13, 2012

Bonus pertama as shaklee member..


sudah jarang saya menjengah blog kesayangan ini. jarang juga berblogwalking. Fenomena telah berubah menjadi FB-walking dan GroupFB-walking. 

Yeehoo.. saya telah berjaya menjalani bulan 7 sebagai ahli shaklee dengan berjinak-jinak menjalankan jualan shaklee secara kecil-kecilan. Sejak bulan 6 lagi saya menjadi pengguna shaklee, kesan dari pemakanan vitamin-vitamin ini tidak dinafikan meningkatkan kecekapan saya bekerja sebagai pensyarah dan ibu sepenuh masa. (seriously! bukan sengaja berkata begitu untuk menambah jualan..)


Dan dengan tidak berfikir panjang, apa salahnya saya menjadi ahli. Anak-anak terjaga kesihatan, Alhamdulillah, sejak makan mealshake, Afiq semakin berselera makan.. Arif dan abid belum dijangkiti demam, selsema dan batuk yang membimbangkan walaupun dihantar ke taska sejak 2 bulan pengambilan mealshake. Ibu mana yang tak gembira dengan perkembangan itu.

Kegembiraan saya, saya kongsi dengan rakan-rakan dan ahli keluarga sehingga membuat free testing kepada rakan-rakan di ofis. Ramai juga yang mengambilnya, dan mengakui kelebihannya. 

Alhamdulillah, dengan perkongsian itu, saya mendapat bonus pertama as shaklee member hasil perkongsian tersebut. Hanya RM2++ tetapi saya sangat bersyukur. Ini bermakna, saya seolah-olah mendapat diskaun yang teramat banyak bagi pembelian vitamin untuk diri sendiri. Syukur..

Tidak mensasarkan lebih kepada bisnes sampingan ini, memandangkan saya masih belum kuat untuk memberi komitmen lebih kepada benda lain selain dari core-business saya sebagai pensyarah. Dengan peningkatan gaji dan pangkat (Alhamdulillah..) baru-baru ini menuntut saya memberi tumpuan lebih kepada bidang utama saya.

Sasaran saya biarlah seramai mana orang yang boleh mendapat MANFAAT dari pengambilan shaklee ini. Dan cadangan saya, sekurang-kurangnya setiap keluarga mempunyai satu Vita-C Sustained Release dari Shaklee dan chewable Vita-C untuk anak-anak. (hokey, ini baru promosi!)

sms/ whatsup 019-3816167 (ida) untuk details.

0 comments: