Monday, January 3, 2011

first day at school


hari ni afiq ke sekolah. Semangat dia dgn baju baru, beg baru. quite happy to see his eagernes.

masa aku antar dia, tak ramai lg budak yg dtg.. afiq nampak nervous. Masa tu rasa mcm sebak, kelaka je. Patutnya afiq yg nak nangis, ini ibu dia yg lebih2. Bila teacher dia dah ajak masuk bilik..aku pun ingat nak balik je. Pastu, bila paling..dia ada kembali ke pintu tadika. Aku lambai. Nak dekat berapa kali, aku lambai.. Rasa tak sanggup nk tinggalkan..

Bila kat ofis, asyik teringat dia. 2,3 kali call abah dia..remind jgn lupa amik dia..jgn amik lambat sgt. Last2, abah dia sesat..lambat amik.

Sampai kat umah, aku tanya mcm2.. First day experience kat school. He OK je, tapi tak delah beria nak bercerita pasal sekolah baru..

Malam ni, dia tido awal. Penat koT. Tapi asyik ngigau, nangis. Dah nak dkt 1pg, dia bangun minta susu..dan ckp..
"ibu, afiq tanak gi school.afiq nak cuti je"
Something to be wonder.. Apa jadi kat sekolah tadi..nak tanya lebih2, dia tgh mamai.. Then, dia tido balik.

Maybe,he needs time to get used. Patutla, masa aku tanya macam2 tadi, dia jawab "tak tahula.. Tak tahula.." tak berapa gembira. At least dia tak nangis.

As a mom, bagaimana aku harus manjalankan peranan..? aku sedar dia manja lebih sket, jauh banding aku yg lasak..sangat proper, kemas dan teliti as his father. Exactly.

Apapun, tgokla esok..dan hari akan dtg.. he will be better.

1 comments:

Wannie Ariffin said...

hahahha comel2 afiq ;)